Recepty

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Dieta a tehotenstvo

chudnutie v tehotenstve

 Chudnutie v tehotenstve

     Výsledek obrázku pro tehotenstvo

Tehotenstvo a chudnutie nepatria moc k sebe, ale pokiaľ v tehotenstve rapídne priberáte, pozrite si rady na chudnutie v tehotenstve.

Je normálne, že každá žena priberá v tehotenstve rozdielnym spôsob. Výrazne na to vplýva genetika a stravovanie počas tehotenstva. Pokiaľ rapídne priberáte v tehotenstve, zabudnite na výhovorky tipu: počas tehotenstva mám nárok pribrať a podobne. Samozrejme, že je normálne ak počas tehotenstva priberáte na váhe, ale opýtajte sa lekára, či priberáte primerane. Pretože zmysel tehotenstva je priviesť na svet nový a zdravý život a nie uspokojovanie Vašich chúťok.

Preto ak Vám lekár počas tehotenstva povie, že priberáte prirýchlo, zamyslite sa a zamerajte sa na chudnutie v tehotenstve, presnejšie povedané, zamerajte sa na to ako spomaliť rapídne priberanie.

Ďalší dôvod prečo rozmýšľať dopredu je ten, že ak počas tehotenstva priberiete nadmerne, tak chudnutie po tehotenstve, resp. po pôrode bude o to ťažšie.

Výsledek obrázku pro tehotenstvo

Zásady chudnutia v tehotenstve, resp. nadmerného nepriberania.

Každý sa nejako stravujeme, takže každý musíme vychádzať zo svojho súčasného jedálnička. Takže zmeny v stravovaní v tehotenstve sú individuálne. Pokiaľ si nie ste na 100% istá, že dané zmeny budú pre Vás a Vaše dieťatko prospešné, určite navštívte svojho lekára a poraďte sa s ním.

  1. Príjem kalórií si strážte na uzde – pri chudnutí v tehotenstve ale nesmiete rapídne znížiť príjem kalórií, aby sa Vaše dieťatko správne vyvíjalo. Ale každopádne sladkosti môžete nahradiť ovocím, ku každému jedlu si doprajte zeleninu, čím znížite svoje chúťky, vyprážané jedlá nahraďte jedlami pripravenými na prírodno, vynechajte sladené nápoje – pite najmä čistú vodu, biele pečivo nahraďte celozrnným – jednoducho sa stravujte zdravšie. Nezabúdajte, že to robíte nielen pre seba, ale hlavne pre svoje krásne bábätko
  2. Chudnutie v tehotenstve a pohyb. Pokiaľ to Váš stav dovoľuje, tak neseďte celé dni doma – zaraďte denne do svojho harmonogramu prechádzky alebo sa prihláste na kurz cvičenia pre tehotné. Pohyb je taktiež veľmi dôležitý pre vývoj Vášho dieťatka a pomôže aj Vám v tehotenstve nadmerne nepribrať.

Určite Vám záleží na zdraví Vášho dieťatka, takže ak sa Vám tieto zmeny nechce urobiť kvôli sebe, urobte to preňho.

Zdroj: http://schudnutie.peknetelo.eu/chudnutie-tehotenstvo.html

Výsledek obrázku pro tehotenstvo

Zdravá výživa je určená na základe primeraného množstva potravín, bohatých na živiny a nápojov pre matku a jej dieťa.

Zdravie nenarodeného dieťaťa  veľmi ovplyvňuje strava počas tehotenstva. Preto sa kladie mimoriadny dôraz na zdravú výživu. Dôležitou súčasťou stravy je kyselina listová, ktorej primeraný príjem pred a počas tehotenstva, najmä v prvých týždňoch je dôležitá pri defektoch neurálnej trubice. Príjem vápnika je potrebný pre budovanie kostí a väčší príjem bielkovín zase pre podporu rastu dieťaťa. Potrebný je aj zvýšený príjem železa. Nadmerné použitie rýb s vysokým obsahom ortuti je pre dieťa škodlivá. Tak isto sa aj neodporúča konzumácia mäkkých syrov ako feta a brie, nedovarených kôrovcov a rýb. Strava by mala pozostávať z troch hlavných jedál, ktoré dopĺňajú tri vedľajšie jedlá bohaté na živiny a tým znížiť veľkosť porcií najmä v prvom trimestri. Diéta stravovanie v tehotenstve je bohatá na živiny ako kyselina listová, vápnik, železo a bielkoviny. Pri pocitoch nevoľnosti môže byť jedenie počas celého dňa komplikované. Ak sú porcie moc veľké, tak skonzumujete nadmerné množstvo energie, ktoré vyústi do nadmerného prírastku na hmotnosti.

Diéta je vhodná pre tehotné ženy, ale je to zdravý životný štýl vhodný pre väčšinu ľudí.

Zdroj: http://www.dietyachudnutie.sk/diety/diety-pre-koho-2/dieta-pre-tehotne/

Výsledek obrázku pro tehotenstvo

5rád pre správnu výživu v priebehu tehotenstva

Pestrá, vyvážená strava je pre Vás a pre Vaše dieťatko zásadná. Hľadáte nejakú fintu alebo dobrý nápad? Ak sa budete riadiť našimi piatimi radami, osvojíte si všetko podstatné!

1. Jedzte o niečo viac...

... to však neznamená, že by ste mali jesť dvojnásobné porcie! Hlavné je jesť lepšie a poskytovať tak Vášmu organizmu, ako aj Vášmu dieťatku, všetky potrebné živiny.

Čo to znamená v praxi:

  • Pokrytie Vašich zvýšených potrieb nedosiahnete tým, že budete prijímať väčšie množstvo jedla: Skôr tým vyvoláte tráviace ťažkosti!
  • Radšej si zvyknite na to, že do svojho každodenného jedálnička zaradíte jednu alebo dve vyvážené desiate. Napríklad:
    1 biely jogurt + 1 jablko alebo 100 g tvarohu + niekoľko kúskov čerstvého ovocia ...
2. Prijímajte pestrú stravu

Tajomstvo vyváženého stravovania spočíva práve v rozmanitosti. Ak budete jesť z každej potraviny trošku (s výnimkou potravín, ktoré nie sú vhodné pre tehotné ženy), využijete všetky výhody týchto potravín a zároveň budete mať istotu, že prijímate dostatočné množstvo hlavných živín.

Čo to znamená v praxi:

  • Dodržujte pravidlo „každý deň 5 porcií ovocia a zeleniny“: na raňajky šťavu vytlačenú z jedného pomaranča, na obed porciu zeleniny alebo ovocia, na desiatu jablko, na večeru miešaný šalát.
  • Ak Vám niektoré potraviny – napríklad ryby – nechutia, úplne postačí ak ich nahradíte iným zdrojom bielkovín, napríklad mäsom alebo vajcami.
3. Nebuďte posadnutá sledovaním svojej váhy!

V priebehu deviatich mesiacov Vášho tehotenstva sa Vaša váha zvýši: Je to jav, ktorý je absolútne nevyhnutný ... a tiež bezpodmienečne potrebný pre Vaše zdravie, ako aj pre zdravie Vášho dieťatka. Nie je teda vhodný čas na dodržiavanie diétneho režimu. Vhodné je len sledovať prírastok na váhe v spolupráci s lekárom, ktorý Vás bude informovať o tom, či sa Vaša váha zvyšuje primerane alebo naopak.

Čo to znamená v praxi:

  • Aby ste nepribrali zbytočne veľa, ak je to možné, vyhýbajte sa príliš mastným a príliš sladeným výrobkom (napr. Croissantom, cukríkom), ktoré majú vysokú energetickú hodnotu na úkor obsahu hlavných živín a nemajú teda z nutričného hľadiska žiadny význam ani pre Vás, ani pre Vaše dieťa…
  • Obmedzte zbytočné maškrtenie! Ak si zvyknete na pravidelný jedálny lístok zložený z troch vyvážených hlavných jedál + jednej až dvoch desiat, odoláte pokušeniu dopriať si sladkosti.
  • Príjem škrobov (obilniny, strukoviny zemiaky, …) Vás zasýti na dlhšiu dobu a zabráni tak priebežnému odštipkávaniu.
4. Nevynechávajte niektoré z jedál

Váš organizmus teraz potrebuje tri hlavné jedlá denne. Snažte sa tento režim dodržiavať aj v prípade, že nie ste takmer vôbec hladná. Platí to hlavne pre raňajky – ak ich vynecháte, môže sa stať, že Vás v priebehu dopoludnia prepadne pocit únavy!

Čo to znamená v praxi:

  • Nemôžete ráno skutočne zjesť ani sústo? Potom vypite len veľký pohár ovocnej šťavy a raňajky si vezmite so sebou do práce: jablko, pár sušienok alebo krajec chleba, sušené ovocie ... Zjete to okolo 10. hodiny, keď už bude Váš organizmus sviežejší.
  • Skutočne nemáte čas na obed? Vhodným riešením je obložený chlebík, pod podmienkou, že bude obsahovať bielkoviny (kuracie mäso, šunka ...), zeleninu (šalát, paradajky, ...), mliečny výrobok (tvrdý syr ...) a chlieb (radšej celozrnný). Ako dezert zjedzte ovocie.
5. Nezabudnite na správne vylučovanie!

Dodržiavanie pitného režimu má v tehotenstve zásadný význam, nakoľko musíte uspokojovať nielen svoje vlastné potreby, ale aj potreby Vášho budúceho potomka. Na správne vylučovanie má vplyv nielen pitný režim, ale aj konzumácia vláknin (tie sú obsiahnuté v ovocí a zelenine, v obilninách, celozrnných potravinách obsahujúcich škrob – napr. v cestovinách, ryži, atď.).

Čo to znamená v praxi:

  • Tehotným ženám sa odporúča vypiť najmenej 1,5 litra tekutín denne. Uprednostňujte vodu pred všetkými ostatnými tekutinami, hlavne pred limonádou a sladenými nápojmi. Obmedzte príjem povzbudzujúcich nápojov, akými sú káva alebo čaj. Ak ochutíte vodu citrónovou šťavou, získate nápoj plný vône a bez jedinej kalórie!
  • A ako pridať do stravy vlákninu? Vhodné sú slivky, celozrnné cestoviny, celozrnný chlieb, mandle a sušené marhule ... a všetky druhy čerstvej tepelne upravenej zeleniny (je lepšie stráviteľná ako v surovom stave).

Ak si aj napriek tomu prajete dodržiavať jedálny lístok zostavený konkrétne pre Vás, navštívte výživového poradcu. Preberie s Vami Vaše súčasné stravovacie návyky a navrhne spôsoby, ako ich zlepšiť. Vďaka tomu môžete získať správne návyky, ktoré využijete po celý život!

Výsledek obrázku pro tehotenstvo

Na konci Vášho tehotenstva sa Váš energetický príjem zvýši v priemere o ďalších 80 000 kalórií!

Raňajky:
1 šálka čaju alebo kávy, 1 jogurt, 2 krajce celozrnného chleba ľahko natretého maslom a lekvárom

Desiata
1 jablko + celozrnná sušienka

Obed:
Šalát z mladého špenátu s postrúhaným parmezánom Zapečená ryba so zeleninou a nelúpanou ryžou 2 kúsky syra Žervé zmiešané s 1 kusom kivi nakrájaným na plát

Desiata:
1 šálka bylinkového čaju 1 celé jablko 1 cereálna tyčinka 1 pohár slivkovej šťavy + 1 hrsť čerešní alebo 1 pomaranč + 1 plátok celozrnného chleba a 1 šálka čaju

Večera:
Podľa sezóny 1 tanier studenej alebo teplej zeleninovej polievky Miešaný šalát s poľníčkom, 1 vajce na hniličku, cestoviny typu penne s feniklom a čerešňovými rajčinami 1 neochutený tvaroh 1 roztlačený banán so škoricou

 Výsledek obrázku pro tehotenstvo

Zrdroj : https://www.dojcenskavyziva.sk/sk-sk/Tehotenstvo/Clanek/156-5-rad-pre-spravnu-vyzivu-v-priebehu-tehotenstva


rady a nápady | stály odkaz

Komentáre

  1. Těhotenství a váha
    Určitě bych se vyhla v těhotenství různým dietám, spíš bych se zaměřila na to, aby měla moje strava dostatek potřebných živin ;) Jinak já spíš řeším to, že jsem asi vlivem nervů byla v těhotenství opravdu hodně vyhublá a teď po dokojení jsem zjistila, že moje prsa šla strašně moc vlivem hubenosti dolů. Přemýšlím o tomto https://nova-prsa.cz/modelace-prsou-po-porodu/ a moc doufám, že prsa budou zase jako dřív :)
    publikované: | autor: Mari (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. Těhotenství
    V těhotenství dietu nedržím, jím na co mám chuť, ale nepřejídám se. Chodím na procházky do přírody, vyvarovám se stresu.Jen mám malý problém s oblečením. Na webových stránkách larond.cz se mi líbilo pár kousků oblečení,ale nemám s těmito stránkami zkušenost. Potřebovala bych poradit.Dėkuji.M
    publikované: | autor: Marina (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. Těhotenství
    Předchozím komentáři jsem Vás neodkázala na webové stránky https://larond.cz/397-tehotenske-a-materske-pradlo tak to teď napravuju. S pozdravem. Marina
    publikované: | autor: Marina (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014